lördag 12 januari 2008

Julafton 2007

Hej på er!

Idag 12/1 2008 har jag startat min första blogg.
Så nu får vi se om vi kan klara av detta här.
Hav tålamod med mig eftersom det är första dagen.

Min familj består av mig själv Eva 53 år gammal och min dotter Lina 17 år.
Malmö är vår stad.

Mina vänner på msn och Tradera är mycket för att scrappa, men än så länge har jag hållt mig lugn.
Har inget tålamod med sådant.

Men efter mycket tjat såhar jag köpt in lite saker av Cias Hobbyhus (http://www.hobbyhuset.se/), så jag får väl starta så smått så får vi se vad det blir av det.
Men visar jag dem här så får ni lova att inte skratta.
Cia är en kär vän till mig och hon har mycket fina saker i sin webshop.

När det gäller smycken och kläder går jag alltid in på Modeakuten (http://www.modeakuten.se/), för det är också en bra sida med mycket tuffa och fina saker, speciellt till min dotter.
Det är också en kär vän som har den sidan.

Mia "Puh" och Linda "BlueEye", mina bästa vänner, brukar ofta skicka sin blogg till mig för att visa sina kort.
Och oj vad de gör kort.
Fattar inte var de får all sin inspiration ifrån.
Jo Mia vet jag, för hon har det säkert i blodet.
Hon är jätteduktig och går verkligen in för det. Linda har fantasin, medans jag själv inte ens har det.

Men jag har förstått att det inte är så billigt.
För när man hör de prata så ska de ha den ena maskinen efter den andra osv osv osv.
Det får man ta lite då och då annars blir man ju pank på kuppen.

Jag börjar istället med att visa kort på mig själv och min dotter så jag har några bilder i bloggen. *skrattar*.
Kan ju vara ganska roligt.

Dessa är tagna julafton 2007 innan vi skulle iväg på julmiddag hos släkten.




















Här har ni mig =)




















Jag och min dotter















Min mamma och min brors barnbarn


Kram Eva

3 kommentarer:

Linda (BlueEye) sa...

Kul att du kom igång med! :)
Och kul att få lägga den allra första kommentaren. ;o)

Cia sa...

TACK min goa bästa vän för den underbara födelsedagspresenten!
Välkommen ut i blogvärlden. Jag kommer följa den :-)

Vad fina bilderna är och mor och dotter är lika som bär!
(Blev visst ett rim *s*)

KRAM
Cia

Koy sa...

Vill hälsa dig välkommen till bloggen värld :)
hoppas på att få se mera här ifrån dig!

Hittade hit via Cia :)
"känner" dig ju via swappvärlden och tradera *ler*
Finfina kort på dig och söta dottern !

Kram Anna-Karin